Villanófényben - Laki Péter
2016-08-04
Az elmúlt évadban eljátszotta a Luxemburg grófja Brissardját Kaposváron, bemutatkozott a Chicagói hercegnő James Bondyjaként, beugrott a Csárdáskirálynő Bóni szerepébe, részt vett a társulat omani és a müncheni turnéján. Laki Péter alig három év alatt a Budapesti Operettszínház egyik vezető táncoskomikusa lett. Augusztus 5-én és 6-án immár második alkalommal lép fel a Budavári Palotakoncerten. A fiatal művész mesélt a "szinte mesébe illő" pályakezdésről, elfogódottságról, humorról, a történelem iránti szeretetéről és elárulta azt is, milyen számokat énekel a hétvégi koncerten az Oroszlános udvarban.
Második alkalommal lépsz fel a Palotakoncerten szólistaként. Milyen élményeid vannak az elsőről és mennyire várod a mostanit?


Szólistaként valóban másodszor veszek részt a gálán, de az Operett Akadémia növendékeként a korábbi években is itt lehetettem, kisebb feladatokban tűntem fel. Fantasztikus érzés volt, amikor a vezetőség tavaly felkért, hogy olyan művészek partnereként lépjek fel, mint Oszvald Marika, Fischl Mónika vagy Peller Károly. Nagyon jól esett, hogy ennyire megbíznak bennem és boldog vagyok, hogy idén is énekelhetek a nyár legnagyobb operett ünnepén az Oroszlános udvarban. A Vár sok évszázados falainak miliője még inkább megemeli ennek az ünnepnek a fényét.

Mit énekelsz?

Újdonság, hogy idén Offenbach is szerepel a műsoron, egy egész blokkot kapott a hazánkban kevéssé játszott francia zeneszerző. A Szép Helénából adunk elő egy kvartettet Dolhai Attilával, Kocsis Dénessel, Vadász Zsolttal és van egy szólóm a Párizsi életből. Emellett olyan darabokból énekelek, amikben régebben már felléptem, mint a Marica grófnő, a Chicagói hercegnő és a Luxemburg grófja, amit ebben az évadban mutattunk be Somogyi Szilárd rendezésében Kaposváron. Öt számban és a fináléban lépek fel. Nagyon várom már!

Milyen a koncert zenei anyaga?

A műsor szerkesztői, Kerényi Miklós Gábor művészeti vezető és Makláry László főzeneigazgató ügyeltek az arányokra, vagyis hogy idén se hiányozzanak a mindenki által kedvelt és szeretett klasszikus operett melódiák, mint a Nő szívét ki ismeri, a Cintányéros cudar világ vagy a Szép város Kolozsvár, de megjelenjenek a műsorban olyan számok is, amik nincsenek ugyan a színház repertoárján, de külföldön nagyon népszerűek, mint Offenbach, Jacobi Viktor vagy Robert Stolz dalai. Bízom benne, hogy tetszeni fog a nézőknek, ráadásul Tanár Úrék megpróbálták 21. századi köntösbe bújtatni az egészet. Az Offenbach blokkot például Balogh-Barta Viktória koreografálja, aki kiváló streetdance, hip-hop koreográfus. Vicces, jópofa dolog született belőle. Remekül működik.

Szabó Noémivel Kijevben
Mondhatjuk, hogy az idei a te éved volt? Egy pillanat alatt robbantál be az Operettszínház táncoskomikusai közé.


Igazság szerint el sem hiszem mindazt, ami az elmúlt két évben történt velem. Szinte mesébe illő, hogy három éve még a Mosoly országában statisztáltam, és most itt vagyok. Még nem tudom megszokni, hogy fantasztikus művészekkel állhatok nap, mint nap színpadra, akiktől rengeteget lehet tanulni és esténként nekem tapsol több száz ember. Igen, lehet mondani, hogy ez az évad nagyon jó volt és remélem a jövőben is számít rám a színház vezetése. Az biztos, hogy októberben lesz az első bemutatóm az új évadban, a Lady Budapestben Robit fogom játszani.

A kaposvári Luxemburg grófja
Nem szorongtál, amikor először dolgoztál a nagyokkal?


Eléggé feszengtem, nagyon meg voltam illetődve. Féltem, mit szólnak a sokat tapasztalt, nagynevű kollégák, vajon jól csinálom-e a dolgomat vagy sem. De aztán hamar elfogadtak, partnernek tekintettek és én is feloldódtam. Egyébként sokat agyalok egy-egy szerepen. Sokszor utazom tömegközlekedéssel, és ott remekül lehet gondolkodni. Előfordult már, hogy elfelejtettem leszállni időben, mert annyira elmerültem a gondolataimban. De szerencsére azt veszem észre, hogy sok olyan szerep talál meg, mint például a Csárdáskirálynő Bónija, amihez ténylegesen sok közöm van, aki olyan, mint én: kissé bohókás, életszerető, a társaság középpontja.

A jó táncoskomikus kiválóan énekel és táncol, miközben remek humora van. Benned mindez megvan. A humort a színpadra tartogatod, vagy az életben is vicces fiú vagy?

Gyerekkoromban sokat jártam vers- és mesemondó versenyekre Szolnokon, ahová valósi vagyok és a megyében, de országos versenyeken is részt vettem. Először a drámatagozatos gimnáziumban mondták, hogy jó a humorom, amit sikerült kamatoztatnom a dráma és színészmesterség órákon is. Aztán Falusi Mariann jegyezte meg egy operett-musical kurzuson, hogy a színpadon milyen jó, ízléses humorom van. Ő hívta rá fel a figyelmemet, hogy ezzel foglalkoznom kellene.

A vígjátéki szerepekben nagyon fontos a poentírozás. Hogy csinálsz meg egy poént? Magától jön, ellesed másoktól vagy próbálkozol újra és újra, amíg igazán nem működik?

Mindhárom fontos. A poénok nekem a hétköznapi életben is csípőből mennek, azokból tudok a színpadon is építkezni. Emellett nagyon sok olyan emberrel dolgozom, akiktől rengeteget tanulhatok. Az egyik volt tanárom, Bori Tamás, a színház játékmestere mondta nekünk, hogy nem szégyen az idősebb, tapasztaltabb kollégától ellesni bizonyos szakmabeli fortélyokat. Nem szégyellem, én merek lesni, ha jól áll, merem alkalmazni, ha nem áll jól, elvetem. Előfordul, hogy otthon gyakorolom a poénokat, hogy lehet jól elmondani, milyen legyen a tempója, mert a poénnak az a lényege.

Barkóczi Sándorral a Marica grófnőben
A szegedi egyetemen tanultál, történelem tanárnak készültél. Hogy került a látószögedbe a színház?


A színház iránti érdeklődés és szeretet kiskorom óta megvolt. Versmondó versenyeken vettem részt, az általánosban drámaszakkörre, a gimnáziumban drámatagozatos osztályba jártam. A bátyám annak idején a szolnoki színházban szerepelt gyerekszínészként. Furulyázni tanultam, gitároztam kilenc évig. A gimnáziumban volt egy rock együttesünk. Mindig volt valami, ami a zenéhez és a színházhoz kötött. Az egyetem elvégzése után hazamentem Szolnokra. Beajánlottak egy kiváló énektanárhoz, aki úgy gondolta, érdemes lenne a könnyűzene mellett a klasszikusabb vonallal is foglalkoznom. Megfogadtam a tanácsát. Elkezdtem fellépésekre járni, amiket eleinte magamnak szerveztem, egy idő után azonban már hívtak. 2013-ban részt vettem az Országos Musical & Operett kurzus által meghirdetett A zenés színház, ahol sztárok leszünk elnevezésű országos énekversenyen. Én kaptam a fődíjat, ami egy három hetes operett-musical kurzus volt Várpalotán. Itt együtt dolgozhattam Peller Károllyal, Falusi Mariannal, Szabó Szilviával. A kurzus gálaestjét Somogyi Szilárd rendezte, azt ajánlotta, felvételizzek az Operettszínház stúdiójába. A felvételiről már lecsúsztam, de volt egy pótfelvételi a Broadway Fesztivál keretein belül. Jelentkeztem, sikerült, felvettek. Ott kezdődött minden. Azért is mondtam, hogy az egész mesébe illő, mert 2013 nem volt olyan régen.

Feltételezem, történelem szakra azért jelentkeztél, mert érdekel a történelem.

A mai napig nagyon érdekel. Most is van nálam egy könyv. Ormos Mária Magyarország a két világháború korában című könyvét bújom épp.

Melyik a kedvenc korszakod?

Ha kronológiailag nézzük, nagyon szeretem a kalandozások korát és a honfoglalást, Közép-Kelet Európa történetét a 15. századtól egészen a 18. századig, a 20. századot és a legújabb kort, a rendszerváltástól egészen a 90-es évek végéig. Szerintem ez eszméletlenül izgalmas téma. A mai napig a terveim között szerepel, hogy a jugoszláv háborúval, ami még mindig elég feltáratlan téma, foglalkozzak valamikor.

Annak mi az oka, hogy végül az operett lett a műfajod? Ez érdekelt, vagy ilyen szerepeket kaptál?

A hangi adottságaim megvannak ahhoz, hogy bonviván dalokat is elénekeljek, de jól érzem magam a táncoskomikusi szerepkörben. Azt mondják, jól áll nekem és én is jól érzem magam benne. Ugyanakkor szívesen kipróbálnám magam drámaibb vagy líraibb szerepekben is. Kerényi Miklós Gábor mondta egyszer, hogy azon kevesek közé tartozom, akik bármit el tudnak énekelni. Tényleg van benne valami. Könnyűzenét is szoktam és tudok énekelni, de szeretnék a továbbiakban is foglalkozni a klasszikus zenével. Közel áll hozzám az opera világa, nagyon kedvelem például Verdit. Mostanában a musicalek is megtalálnak. Beugrottam a Szép nyári nap című Neoton musicalbe, az évad elején pedig a Lady Budapestben játszom.

A chicagói hercegnő
Milyen musical szerepet játszanál el?


Nagyon szeretem a Nyomorultakat. Abból szívesen eljátszanám Mariust. A Miss Saigont is kedvelem, nagyon bejött nekem. Az operettek közül például tetszik a Chicagói hercegnő bonviván szerepe, remekül kitalálta a karaktert Béres Attila és Lőrinczy Attila. Nem egy rosszkedvű, megcsalt, be nem teljesült szerelemtől megrészegült ember, hanem egy kicsit viccesebb, esendőbb figura született. A komolyabb hősök közül a Marica grófnőből Tasziló szerepe áll közel hozzám. De igazán nem gondolkodtam még az álomszerepen.

A jelenlegi szereped közül Bónit érzed a leginkább magadénak?

Igen, de a Marica grófnőből Zsuppán is ilyen. Talán ez a kettő az, ami nagyon én vagyok. Persze mindig próbálom magamat belebújtatni egy-egy figurába. A Chicagói hercegnő James Bondy-jával egy kicsit nehezebb dolgom volt, nem volt egyszerű azonosulni ezzel a kicsit visszahúzódó fiúval, de igyekeztem és remélem jól oldottam meg a feladatot.

Mit szólnak a régi barátok, a családod a sikereidhez?

Szerintem megmaradtam ugyanolyan szerény emberkének, aki korábban voltam. Nem tapasztalok magamon negatív változást és tudtommal a környezetem sem. A barátaim nagy része megmaradt, még ha nem is találkozunk egymással, inkább csak a közösségi oldalakon tartjuk a kapcsolatot. Természetesen van néhány olyan ember, akire mindig számíthatok, aztán ott állnak mellettem a szüleim és a párom, akik mindenben támogatnak és büszkék rám. Azt hiszem az ismerőseim is őszintén örülnek a sikereimnek.

Szendy Szilvivel
Az előadás vagy próba után rögtön vissza tudsz válni civillé?


Igen. Abszolút különbséget tudok tenni a színész és a civil énem között. Amikor kijövök a színházból, átalakulok. Szeretek hazamenni és megnyugodni. Persze állandóan foglalkoztat egy-egy szerep és az, ami a színházban történik, ezt otthon a párommal mindig megbeszéljük.

A párod civil lány. Nincsenek a színház miatt konfliktusok köztetek?

Hál' istennek egyáltalán nincsenek. Néha viccesen megjegyzi: "ez már a nyolcadik lány, akivel a színpadon csókolózol". Régen ő is színházban dolgozott, ezért jól ismeri ezt a világot, szereti és megérti az itteni légkört. Sokszor elkísér a fellépésekre és turnékra is.

Mik a rövid és a hosszabb távú terveid?

Minél több operett és musical szerepet szeretnék eljátszani. Szeretnék továbbra is foglalkozni klasszikus zenével és nagyon érdekel a próza is. De igazából az a legfontosabb, hogy azt az utat, amit kitűztem magam elé, minél sikeresebben tudjam bejárni. A rám bízott feladatokat szeretném úgy elvégezni, ahogy azt magam és mások elvárják, hogy a közönség, a kollégák és a szakma is elismerje és sikeresnek értékelje a munkám. Jó érzés, amikor megdicsérnek. Amikor pozitív visszaigazolást kap az ember, abból rengeteget lehet meríteni és építkezni. Leginkább tehát dolgozni szeretnék és jól végezni a dolgomat.


Villanófényben - Závada Péter
Villanófényben - Ottlik Ádám
Villanófényben - Lévai Enikő
Villanófényben - Felföldi Anikó
Villanófényben - Bordás Barbara
Villanófényben - Dolhai Attila
Villanófényben - Kállay Bori
Villanófényben - Bálint Ádám
Villanófényben - Laki Péter
Villanófényben - Bodor Johanna
Villanófényben - Mészáros Árpád Zsolt
Villanófényben - Bordás Barbara
Villanófényben - Lőrinczy Attila
Villanófényben - Polyák Lilla
Villanófényben - Vágó Bernadett
Villanófényben - Auksz Éva
Villanófényben - Fischl Mónika
Villanófényben - Frankó Tünde
Villanófényben - Vadász Zsolt
Villanófényben - Peller Károly
Villanófényben - Szabó P. Szilveszter
Villanófényben - Peller Anna
Villanófényben - Szendi Szilvi
Villanófényben - Nádasi Veronika
Villanófényben - Lévay Szilveszter
Villanófényben - Felföldi Anikó
Villanófényben - Földes Tamás
Villanófényben - Kerényi Miklós Máté
Villanófényben - Lukács Anita
Mi is itt vagyunk! - Lévai Enikő Éva
Mi is itt vagyunk! - Muri Enikő
Mi is itt vagyunk! - Szentmártoni Norman
Mi is itt vagyunk! - Barkóczi Sándor
Mi is itt vagyunk! - Simon Panna
Mi is itt vagyunk! - Gömöri András Máté
Mi is itt vagyunk! - Jenes Kitti
Mi is itt vagyunk! - Angler Balázs
Mi is itt vagyunk! - Kisfaludy Zsófia
Mi is itt vagyunk! - Veréb Tamás
Mi is itt vagyunk! - Gubik Petra
Mi is itt vagyunk! - Kocsis Dénes
Polyák Lilla
Dolhai Attila
Gubik Petra
Kapócs Zsóka
Bíró Eszter
Szulák Andrea
Mészáros Árpád Zsolt
Kállay Bori
Bordás Barbara
Kerényi Miklós Máté
Füredi Nikolett
Janza Kata
Feke Pál
Dolhai Attila
Boncsér Gergely
Bordás Barbara
Vadász Zsolt
Dancs Annamari
Lukács Anita
Oszvald Marika
Dézsy Szabó Gábor
Pálfalvy Attila
Vágó Zsuzsi
Papadimitriu Athina
Jantyik Csaba
Bódi Barbara
Faragó András
Csengeri Ottília
Dániel Gábor
Nádasi Veronika
Peller Károly
Szendy Szilvi
Vadász Dániel
Kalocsai Zsuzsa
Bálint Ádám
Kékkovács Mara
A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam,
irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
© 2008-2013, Minden jog fenntartva - Budapesti Operettszínház