Én és a kisöcsém sajtótájékoztató
2015-02-28
A Budapesti Operettszínház sajtótájékoztatójára érkező újságírók nem is sejtették, hogy az Erzsébet körúti patinás szállodába lépve maguk is egy kellemes, zenés társasutazás részeseivé válnak. Kiderült, hogy az utazási iroda vezetője és egyben a konyhafőnök nem más, mint a teátrum főigazgatója, Lőrinczy György, a kalandtúrát Kerényi Miklós Gábor Kero művészeti vezető felügyeli, a kis csapat kalauza és idegenvezetője pedig Janza Kata az Operettszínház jeles művésznője. Az úti cél Velence, a lagúnák, a gondolák és persze a szerelem városa, no meg az Én és a kisöcsém izgalmakban, váratlan fordulatokban bővelkedő történetének helyszíne.

Mindjárt az elején Janza Kata alias Piri szellemes, frappáns rövid kommentek kíséretében mutatja be nem mindennapi útitársainkat: Líviót, a gaz, gondolást (Szerényi László, Barkóczi Sándor); a minden kívánságunkat teljesítő Főpincért (Oláh Tibor); a zord atyát, Kelemen Félixet (Földes Tamás, Jantyik Csaba), aki mindent elkövet azért, hogy "leánya fejét egy kényszerházasság rabigájába hajtsa"; Dr. Sas magánnyomozót (Homonnay Zsolt, Csonka András), a "gátlástalan hozományvadászt, egy lelketlen szívtiprót, akinek lábnyoma vélhetőn már megannyi hajadon kebelén hagyott gyógyíthatatlan nyomokat"; Dr. Vas magánnyomozót (Peller Károly, Magócs Ottó), aki társával ellentétben "egy tétova úr, aki maga sem hiszi, hogy bármiféle diadalt arathat a szép nők körében"; segédjüket Zolestyákot (Jordán Tamás, Faragó András), akinek leghőbb vágya, hogy egyszer főnyomozó lehessen; a magát Kelemen Katónak kiadó Vadász Fricit ( Szendy Szilvi, Peller Anna), aki "oly módon vágyja a szerelmet, mint tavaszi vetés a májusi esőt"; a magát Vadász Frigyesnek kiadó Kelemen Katót (Szinetár Dóra, Simon Panna), aki egy "nyikhaj, pimasz, furcsa szerzet" és végül a svéd milliomos Andersent (Dolhai Attila, Mészáros Árpád Zsolt), aki "egyszerre megvesztegethetetlen moralista, fényes intellektus és fékezhetetlen prérifarkas".

Dolhai Attila és Szinetár Dóra
Jó kis kaland lesz!

Majd felhangzik Eisemann Mihály és Szilágyi László jól ismert címadó slágere az 'Én és a kisöcsém', dalra fakad és táncra perdül Dolhai Andersen Attila és a férfiruhába bújt Szinetár Kelemen Dóra.

Fokozható még a hangulat?

Úgy tűnik igen. Mert ekkor színre lép a főigazgató, utazásszervező és séf Lőrinczy György. Boldog, mert egy másik csoporttal épp a napokban érkeztek haza Tel-Avivból, ahol tizenkét alkalommal adták elő Kálmán Imre halhatatlan kult-operettjét A bajadért óriási szakmai-, kritikai- és közönségsikerrel. Persze ez az utazás "nem csak arról volt nevezetes, hogy Kero különleges képességeivel megakadályozta, hogy a villám a repülőgépnek csapódjon, hanem arról is, hogy a tel-avivi opera Szezon bérletében már másodszor húszezer embernek játszottunk." Mint mondja "színházigazgatóként talán a legérdekesebb feladat úgy összehozni egy előadás csapatát, hogy a benne szereplők művészileg, kémiailag, sajtóilag, közönségileg is összepasszoljanak. Kicsit olyan munka ez, mintha az ember séf lenne. Az Én és a kisöcsém esetében pedig egy nagyon érdekes mixet sikerült összehozni." Alapanyagkánt ugyanis ott a rendkívül népszerű zenés játék az Én és a kisöcsém, amit Lőrinczy Attila dramaturg korszerűvé, maivá varázsolt szövege, Bolba Tamás zenei vezető izgalmas hangszerelése és a prózából érkező kivételes látásmódú Réthly Attila rendezése bolondít meg. Mellettük ott vannak az ízletesnél ízletesebb belevalók: a színház kiváló operett és musical színészei valamint a jobbnál jobb vendégművészek. Különleges adalékként az Operettszínházban első alkalommal fellépő fantasztikus Jordán Tamás, és az extra fűszer, a teátrumba két év után visszatérő Szinetár Dóra, akiből percek alatt Júliából kisöcsi lesz. "Ha jó sikerül minden, akkor március 13-án egy mindenki számára élvezhető delikát ételt tudunk felszolgálni" - zárja szavait a direktor, főszakács.

"Lőrinczy György bátor szakács. Egy biztos, március 13-án meg fogja enni, amit főzött."
- replikázik Réthly Attila rendező, aki szerint a darab kapcsán felmerül az a rendkívül lényeges alapvetés miszerint attól, hogy valami legendás, nem kell feltétlenül múzeumivá válnia. Az általa rendezett előadás ugyanis arra törekszik, hogy minél inkább mai legyen. "Tehát nem poros és nem a régmúlté, hanem a jelené és korszerű. Vagyis csak egyetlen dolgot szabad belőle komolyan venni, azt a bátor és irigylésre méltó pofátlanságot, amivel ez a szerzőpáros ezt a legendássá vált darabot megalkotta." Majd megemlíti a társasutazás nagyon fontos és elengedhetetlen kísérőit, a színház csodálatos musical ensemble-ját, akik nélkül az élmény korántsem lenne tökéletes, hiszen a különleges ízeket ők még tovább gazdagítják. "Ugyanis eleget kell tennünk Kero kérésének, miszerint igyekezzünk egy nagyobb szabást találni ehhez a legendás darabhoz. Vagyis ahol az anyag engedi, és lehetőség van rá, igyekszünk a zenei szövetet gazdagítani és a látványt felnagyítani. Ilyen formán nagyobb tánckarral, nagyobb zenekarral mutatjuk be, mint eddig bárki Magyarországon."

Jordán Tamás - Szendy Szilvi - Homonnay Zsolt - Peller Károly
Izgalmas!


Ezen a ponton Janza Kata elénekli a 'Május van, orgona virágzik' kezdetű nótát, idegenvezető társát, Kékkovács Marát segítségül híva, mi pedig andalodva vágyunk a szép tavasz után.

Most pedig jönnek az extrák.

Szinetár Dóra elmeséli, annak a bizonyos telefonhívásnak a történetét, amikor két év után váratlanul megkereste őt Kero és felkérte Kelemen Kató szerepére, amire ő - szerencsénkre - nem tudott nemet mondani. Ezt a döntést ő sem bánja, mert "borzasztóan jó érzés most itt ülni. Nekem innentől kezdve megérte. Nem tudom, hogy ehhez el kellett-e menni, mindenesetre időnként el kell ahhoz menni, hogy vissza lehessen jönni. Köszönöm, hogy itt lehetek."

Jordán Tamás szavai azonnal nagy derültséget váltanak ki mind a teremben ülő újságírók, mind a kollégák körében, amikor így fogalmaz: "Rettenetesen sokat köszönhetek a jó Istennek. Egy valamit azonban nem adott nekem, amiért persze én nem neheztelek rá, nincs hallásom. De imádom ezt a műfajt. Mindig sóvárogva néztem, ahogy táncolnak, énekelnek és közben olyan boldogok." Nagyon örül tehát a meghívásnak és bár "nem mondhatom, hogy hazaérkeztem, de jó helyre érkeztem." - fejezi be gondolatait.

Simon Panna - Peller Anna - Mészáros Árpád Zsolt - Jantyik Csaba  - Oláh Tibor - Kékkovács Mara
Mi is úgy érezzük, jó helyen vagyunk!


És most következik az ország "tanár ura", a Rising Star celeb zsűritagja, neves bulvárlapok sztárja - ahogy korábban Lőrinczy György bemutatta elődjét - Kerényi Miklós Gábor művészeti vezető.

Kero a kalandokról beszél, arról, mennyire fontos, hogy érzelmi, gondolati kalandra csábítsák a nézőket, miután az Operettszínház valóban "egy nagy zenés népszínház, de ha megpróbáljuk meghatározni, hogy pontosan mit is próbálunk csinálni, akkor egy teljesen új fogalmat kell bevezetni. Ez pedig a klasszikus trendi kalandszínház." Mert valódi klasszikusokat akarnak bemutatni, a magyar kultúrkincs fontos részét képező operetteket, de trendi módon, korszerűen, maian, hogy itt és most hassanak. Ilyen lesz az Én és a kisöcsém is. "Amikor benézek a próbákra, azt látom, itt valami igazán izgalmas dolog készül, és büszkeség fog el, mert azt érzem, a társulat felnőtt ahhoz, hogy ebben a kiváló flaszter-operettben, ahol a színészi munkának legalább olyan nagy jelentősége van, mint a zenének, helyt álljon."

Janza Kata és Kékkovács Mara
Taps!


Nehéz lesz kivárni a premiert. Nem feledjük: március 13. és 14. Ott a helyünk!

A premiert követően az Én és a kisöcsém lelkes csapata nem csak virtuálisan, hanem valóságosan is útra kel Velencébe, mégpedig a darabhoz hűen az IBUSZ jóvoltából. Mert mint Termes Nóra az idén 113 éves utazási iroda marketing és hálózati igazgatója mondja: "Ez az a felkérés, amire csak igennel lehet válaszolni. Hiszen ha egy nagy múltú patinás cég megkeresi a másik nagy múltú patinás céget különösen egy ilyen kitűnő és minket ténylegesen érintő történet kapcsán, ennek mi csak és kizárólag támogatói lehetünk."

Mi pedig csak sajnálhatjuk, hogy nem leszünk rajta azon a bizonyos buszon. De addig is itt van nekünk Mészáros Árpád Zsolt, akivel együtt énekelhetjük: 'Pá, kis aranyom, pá!'


ÍGY KÉSZÜL AZ ELŐADÁS - A PRÓBÁKON JÁRTUNK:



rendezvenyhelyszinek.hu
A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam,
irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
© 2008-2013, Minden jog fenntartva - Budapesti Operettszínház