Célegyenesben a Riviera girl és a Kálmán Imre Teátrum
2017-04-10
Április 20-án új színházat avatnak Budapesten. Elkészült a Budapesti Operettszínház új játszóhelye az egykori Moulin Rouge helyén, ami az egyik legnagyobb magyar operett szerzőről kapta nevét. A Kálmán Imre Teátrum egy Magyarországon még soha nem játszott Kálmán művel, a Riviera girl-lel nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. A darab a legendás Csárdáskirálynő amerikai változata, melyet a mai kor számára is érvényes és átélhető módon alakított át és magyarított vissza Kerényi Miklós Gábor rendező és csapata.
KERO®‚ az előadás rendezője
A Riviera girl amerikai premierjét New York-ban tartották, amire az eredeti Kálmán muzsika köré egy teljesen új, az amerikai közönség elvárásainak megfelelő történetet készített Guy Bolton és a hazánkban is jól ismert népszerű angol szatirikus szerző, P.G. Wodehouse. A történet a francia Riviérán játszódik egy Monte Carlo-i kaszinóban, ahol központi szerep jut a rulettnek, és persze operettről lévén szó, a szerelemnek. A játék- és szerelmi szenvedély között egy furcsa áthallás van, mondja Kerényi Miklós Gábor, "igazából sosem tudjuk, mire teszünk, és hogy amire teszünk, az bejön-e vagy sem, melyik pillanatban állunk nyerésre és mikor vesztésre, mikor kerülünk olyan helyzetbe, amikor agyon csap minket a golyó".

A Csárdáskirálynőben felcsendülő Kálmán dallamok a Riviera girl-ben is felhangzanak, a szövegek, a köré épülő jelenetek és a szereplők azonban változtak.  A cselekmény fősodrában itt is egy énekesnő házassága körüli bonyodalmak állnak, de a főhősök mellett feltűnik egy amerikai fiatalember és felesége, egy német gróf, egy magyar báró és lánya, valamint egy titokzatos kaszinóvendég is.

A riviera girl plakátja
KERO® célja, hogy korszerű zenés színházat lássanak a nézők és olyan friss előadás szülessen, ami jóval túlmutat egy átlag operett előadáson. Ennek érdekében egy teljesen új, a mai fülnek való szövegkönyv készült, melyet Lőrinczy Attilával közösen jegyeznek, a dalszövegek frissességére és újszerűségére garancia Závada Péter népszerű fiatal költő és zenész személye. "Az alap sztori nagyon jó, ezt egy picit sikerült megforgatni, a dalszövegekkel még érdekesebbé tenni. Rettenetesen élvezzük a próbákat. A színészek lubickolnak a szerepekben."

Nem nagyoperettet kell játszani, véli a rendező, hanem zenés színházat, magas színvonalon éneklő művészekkel, akik színészileg is igazán erősek. "Izgalmas, jó karaktereket hitelesen formálnak meg a szólisták, és az is kiderül, hogy az ensemble tagjai között is erőteljes egyéniségek vannak. Nagyon szerencsés dolog, hogy a szereposztás már azelőtt megvolt, hogy a végleges szöveg elkészült volna, így lehetőségünk volt arra, hogy a szerepeket ráírjuk az egyes színészekre."

A 180 néző befogadására alkalmas Kálmán Imre Teátrum színpadát az átépítés során igyekeztek a lehetőségekhez mérten maximálisan felfejleszteni, a 6x8-as színpadon van két nagy süllyedő, egy forgószínpad, egy díszletfal süllyedő-emelő, videó fal valamint komoly világítás- és hangrendszer. Ezek mindegyikét használják is a mostani bemutatón.

A felújított Kálmán Imre Teátrum
Kerényi Miklós Gábor nem először avat új színházat, 1979-ben az ő bemutatójával nyitotta meg kapuit a kecskeméti Katona József Színház kamaraszínháza, a Kelemen László Színpad. "Rettenetesen sok helyen rendeztem életemben. Avantgárd rendezőként pincékben, padláson, öltözőkben, tornatermekben, aztán különböző kisebb és nagyobb színpadokon, óriási szabadtereken, mégis egészen különleges érzés és nagyon nagy élmény, hogy a Budapesti Operettszínház Kálmán Imre Teátrumát én nyithatom meg. A Riviera girl és a Csárdáskirálynő között rengeteg áthallás van, miközben borzasztóan összecseng a mi össze-vissza életünkkel. Bízunk benne, hogy hasonló sikerszériát futhat be, mint nagy elődje."

A héttagú zenekarra átalakított, modern hangszerelés Bolba Tamás zenei vezetőt dicséri, a piciny színpad adottságait jól kihasználó koreográfia az Operettszínházban első alkalommal dolgozó Horváth Csaba érdeme, a jelmezek Füzér Anni munkái, a Monte Carlo-i kaszinó világát a fiatal, most debütáló díszlettervező Rákay Tamás varázsolja a nézők elé.

Az előadás főbb szerepeiben Lévai Enikőt, Szendy Szilvit, Kardffy Aishát, Barkóczi Sándort, György-Rózsa Sándort, Kerényi Miklós Mátét, Németh Attilát, Szabó P. Szilvesztert és Vasvári Csabát láthatja a közönség.


Kapcsolódó oldalak:
rendezvenyhelyszinek.hu
A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam,
irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)
© 2008-2013, Minden jog fenntartva - Budapesti Operettszínház